Marknadsföreningen Gävleborg MiX | Får reklam se ut hur som helst?
2529
post-template-default,single,single-post,postid-2529,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,show_loading_animation,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive

Får reklam se ut hur som helst?

Får reklam se ut hur som helst?

Vad reagerar konsumenter på i reklamen? Var går gränsen mellan reklam och inte? Vad gäller i sociala medier? Dessa frågor och mycket mer får du svar på under frukostmötet den 25 september.

Elisabeth Trotzig, reklamombudsman och ansvarig för RO, berättar om RO:s verksamhet, tydliggör vilka regler som gäller i reklamen, ger konkreta exempel på friad och fälld reklam samt tips till dig som producent, leverantör, förmedlare eller köpare av reklam och marknadskommunikation. Elisabeth är jurist och diplomerad IHR:are med en lång bakgrund inom reklam och media, bland annat som ansvarig
för mediemarknadens analysinstitut, IRM.

Varmt välkommen
Vi ses fredagen den 25 september kl 07:15 – 09:00 på Clarion Hotel Winn i Gävle. Föreläsningen och frukostbuffén är kostnadsfri för dig som är medlem i MIX. Om du anmält dig men inte kommer utan att meddela förhinder senast kl 12:00 dagen innan föreläsningen debiteras du 295 kr. Gäster är varmt välkomna för 295 kr.

Anmälan senast den 23 september via anmälninglänk