Marknadsföreningen Gävleborg MiX | Mix-Dagen Program 2017
2952
page-template-default,page,page-id-2952,page-child,parent-pageid-2562,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,show_loading_animation,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive

Mix-Dagen Program 2017

PROGRAM

 

12.00 VI BJUDER PÅ LÄTTARE LUNCH – CHANS ATT BESÖKA MINIMÄSSAN

 

12.50 INLEDNING

 

13.00 FUTURE OF MARKETING
Vårt nuvarande förhållningssätt till marknadsföring och marknadskommunikation med fans, engagemang, träffsäkerhet, konverteringsgrader och return on media investment håller långsamt på att döda våra varumärken.

De senaste 50 årens foskningsframsteg har givit oss nya insikter om konsumenternas beteende och nobelpristagare som Daniel Kahneman, Herbert Simon och Richard Thaler menar att vår nuvarande lära i företagsekonomi och marknadsföring är felaktig. Med stöd av ett omfattande datamaterial kan forskarna idag konstatera att konsumenter inte är rationella nyttomaximerande individer som med stor omsorg väljer produkter. i rollen som konsumenter är vi i högsta grad emotionella varelser som väljer de varumärken som finns tillgängliga i vårt medvetande. Problemet med det nya medielandskapet är att det föder ett förhållningssätt till konsumentbeteende som är föråldrat och som inte har någon empirisk grund att stå på. konsekvensen är att många varumärken idag har börjat blöda.

Välkommen på ett unikt föredrag som kommer att vända upp-och ner på många missuppfattningar och påstådda sanningar men som kommer att öka din förmåga att bygga ditt varumärke och skapa lönsamhet för ditt bolag.

 

Fredrik Hallberg är en av Sveriges mest seniora kommunikationsstrateger med digital bakgrund och han har i mer än 20 år varit verksam på några av landets största mediebyråer. han har en forskarbakgrund och är en frekvent anlitad och omtyckt talare på många publika seminarier. Fredrik arbetar idag som managementkonsult på Kapero.

 

14.05 Jon Svensson/Vasaloppet – Häng med till målet i Mora!

Vasaloppet står sig starkare än någonsin som världens ledande idrottsarrangör med sina 99 000 anmälda deltagare 2016, sommar som vinter.

 

Trots sin starka position står vår nationella angelägenhet inför stora utmaningar med nya konkurrenter och nya målgrupper i en mer och mer föränderlig och digitaliserad värld. Vasaloppets marknadschef Jon Svensson berättar om en framgångsrik skidresa från 1922 och hur Vasaloppet ska få även dig att hänga med till målet i Mora.

 

Vill du haka på redan nu har du chans att få en startplats av Jon redan på föreläsningen på MIX-dagen

 

14.55 FIKA – BESÖK MINIMÄSSAN

 

15.20 PRISUTDELNING

Vi korar Årets Kampanj 2016
Priset delas ut av MittMedia

 

15.35 SKULLE DU KÖPA DIG SJÄLV?
“Det första intrycket är det bestående” är ju bara en gammal klyscha… Eller? Sanningen är att innan människor köper ditt budskap, din tjänst eller din produkt så behöver man ha “köpt” dig som person.

På en bråkdels sekund “läser vi av” våra medmänniskor och skapar oss en uppfattning om personen. Snabba bedömningar av andra är nödvändiga. Det handlar inte om någon form av manipulation utan om tydlighet – att få budskapet att landa rätt och att korrekt läsa av andra.

 

  • Varför gillar vi vissa personer?
  • Hur kan vi påverka andras inställning till oss?
  • Hur kan vi reparera ett dåligt intryck?

 

Angela Ahola är doktor i psykologi och är specialiserad på psykologin bakom det första intrycket, stereotyper, juridiska bedömningar och ickeverbal kommunikation. Angela har agerat sakkunnig i kända brottmål. Hennes forskning har lett till akademiska publikationer och omnämns ofta i press och tv. Hon föreläser med engagemang och tar med publiken på en tankeväckande lärorik resa. Angela Aholas första bok ”Konsten att göra intryck” kom ut under hösten 2016.

 

16.35 PRISUTDELNING

Vi korar Årets Marknadsförare 2016
Juryn har bestått av personer med gedigen kunskap inom marknadsföring och kommunikation.

 

16.45 PAUS
Chans att besöka minimässan och skapa nya kontakter.

 

17.05 KREATIVITET OCH INSPIRATION, TVÅ HELT AVGÖRANDE FAKTORER I FÖRETAGETS FRAMGÅNG
Teo Härén är författare och kreativitetsexpert och har de senaste 15 åren arbetat med kreativitetsutveckling i mer än 25 länder. Sedan 9 år bor och arbetar han i Älvkarleby.

 

Teo föreläser om kreativitet och inspiration, två helt avgörande faktorer i företagets framgång, men också två viktiga byggstenar när det gäller att skapa sig ett lyckligt liv. Några av frågorna som kommer beröras är:

 

Hur blir man mer kreativ?
Vad hindrar kreativitet?
Hur går man från idé till handling?
Är alla lika kreativa?
Vad är kreativa miljöer och hur påverkar det oss?

 

Teo är Utsedd till ”Årets talare” (Eventakademien), ”Top 10 mest efterfrågade B2B-talare ” (SAJ.se) och ”En av Sveriges 100 mest inspirerande personer” (LEVA). Han har även prisats av Svenskt Näringsliv som ”Uppsala läns mest företagsamma människa”

Teo är aktuell med företaget ”Creative Countryside” – Sveriges kreativitetscentrum  – placerat i en herrgård mitt ute på landet.

 

CA 18.05 AVSLUT

 

VARMT VÄLKOMNA!