Marknadsföreningen Gävleborg MiX | Mix-Dagen Program
2577
page-template-default,page,page-id-2577,page-child,parent-pageid-2562,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,show_loading_animation,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive

Mix-Dagen Program

 

Välkomna till MIX-dagen 2016

 

Medie- och kommunikationsbranschen är i ständig rörelse. För att lyckas gäller det att hänga med och ha koll på framtidens utmaningar. MIX-dagen hjälper dig med detta! Det är en dag för dig som jobbar med marknadsföring, kommunikation, PR och försäljning. För dig som vill få inspiration, energi och kunskap. En mötesplats för företag, organisation och andra intressenter inom branschen.

 

Här kan du boka dina biljetter: http://simplesignup.se/event/67946

 

PLATS: Clarion Hotel Winn Gävle – Stora konferensen, Stortorget
DATUM: 18 februari, med start klockan 12:30

 

PROGRAM

 

12.30 MINGEL/KAFFE – BESÖK MINIMÄSSAN

 

13.15 INLEDNING

 

13.25 VARUMÄRKET – DIN VIKTIGASTE TILLGÅNG I DEN DIGITALA REVOLUTIONEN

Idag konkurrerar vi med hela världen. Vi är en del av den digitala revolutionen, där förändringarna sker i rasande takt. Nya konsumtionsmönster kräver samtidigt helt nya strategier för varumärket, strategier som integrerar fler av våra sinnen.

 

Den digitala revolutionen är här för att stanna, men hur ska vi förhålla oss till den?

 

Steven Kautzky Andersson, varumärkesstrateg, och Mark Boustedt, kommunikationsrådgivare, på MarcStevens & Partners AB delar med sig av sina erfarenheter från näringslivet och offentliga verksamheter.

 

14.00 FRAMTIDENS MARKNADSFUNKTIONER, 4 SCENARIER OM HUR EN FRAMTIDA MARKNADSFUNKTION KAN KOMMA ATT SE UT
Patrik Stoopendahl, medförfattare till ”Köprevolutionen”, konsult och antropolog spanar in i framtiden och återger alla de möjligheter som följer i spåren av ett förändrat media- och konsumentlandskap. Baserat på Kairos Future mångåriga trendbevakning av konsumenter och generationsvärderingar, samt en undersökning genomförd bland 130 marknadschefer i Sverige under 2015 beskriver Patrik möjligheterna för marknadsfolket som klarar av att hänga med i samhällsförändringarna utan att tappa blicken på vad som verkligen spelar roll: relevant värde i kundens vardag.

 

14.45 FIKA – BESÖK MINIMÄSSAN

 

15.15 PRISUTDELNING

Vi korar Årets Kampanj 2015
Priset delas ut av TV4, Bauer Media Group och MittMedia

 

15.30 SENSORIK OCH MARKNADSFÖRING
Johan Swahn, en av författarna till Årets Marknadsföringsbok 2014 om hur sensorik, dvs smak- och doftupplevelser, kan användas som ett verktyg inom marknadsföringen för att skapa starkare upplevelser. Johan bjuder på en fartfylld, interaktiv föreläsning med spännande smakupplevelser.

Johan Swahn är Ph. D, Sensory Marketing Specialist, Brand Management på ICA Sverige och en av författarna till boken Sensorik och marknadsföring.

 

16.15 PRISUTDELNING

Vi korar Årets Marknadsförare 2015
Juryn har bestått av styrelsemedlemmar i några av landets marknadsföreningar.
16.30 PAUS

Chans att besöka minimässan och skapa nya kontakter.
16:50 FUCK YOUR FEARS
Vi har bjudit in Sveriges främsta mentala rådgivare som får avsluta scenprogrammet med en energigivande, utmanande föreläsning om att tänka större och bli modigare.

Johannes Hansen föreläser för att utmana dig till att tänka större och bli mentalt starkare. Författare till debutboken FUCK YOUR FEARS som redan är inne på sin tredje upplaga. Sedan 2007 har han tränat över 1000 VD:ar i personligt ledarskap och föreläst för över 150 000 personer. Chefer, elitidrottare, prisbelönta entreprenörer, mediapersonligheter och flera av Sveriges största företag anlitar Johannes Hansen som rådgivare för att maximera sin potential.

 

 

17.40 MINGEL MED TILLTUGG OCH BUBBEL – CHANS ATT BESÖKA MINIMÄSSAN

 

VARMT VÄLKOMNA!

 

MIX- medlemmar – 495 kr

Övriga – 695 kr

Här kan du boka dina biljetter: http://simplesignup.se/event/67946


Partner:

Plats på mässan, 2×2 m
Logga på vår hemsida + 2 st biljetter MIX- medlemmar – 5000 kr
Övriga – 7500 kr