Lev din dröm – bygg ditt varumärke

Välkommen till säsongens första MIX-föreläsning!

Lev din dröm, bygg ditt varumärke

ULF BERGMAN har jobbat mer än 40 år som varumärkesutvecklare för kunder som SEB, Citroen, Maxwell House Kaffe, Subaru, Fabege, Kommunal, Riksidrottsförbundet, Expressen, Jernhusen och Birka Cruises. Och allt däremellan. Att bygga varumärke är detsamma som att bygga företag. Att förstå, tänka och agera utifrån varumärkestänkande är avgörande för individ, små företag och stora organisationer. Allt kommunicerar.

Idag driver han reklambyrån Stolt Kommunikation i nätverksform. Han föreläser, utbildar, coachar och utvecklar starka varumärken. Och brinner extra för Sveriges dryga miljonen småföretagare..

Sedan 2014 driver han också utbildningsplattformen Varumärkesakuten som en del av sitt erbjudande. Efter att ha affärsnätverkat intensivt i många år insåg Ulf hur många småföretagare som inte får ut sina budskap. Därför startade han utbildningen Varumärkesakuten som mer än 450 företag idag har genomfört. 92% är nöjda eller mycket nöjda. Varumärkesakuten ger hjälp till självhjälp för de företag som inte har råd eller tid att gå till en reklambyrå. På Varumärkesakuten brukar Ulf kalla sig Dr Stolt.

Ulf är utbildad på Berghs School of Communication där han även är verksam som lärare. Han har jobbat på fler av Sveriges större byråer och var i 22 års tid delägare i två reklambyråer med som mest 30 anställda. På den senare byrån hade Ulf dessutom ansvaret som VD i fem år. Ulf utgår från Stoltmetoden och ger dig konkreta tips och verktyg på hur du kan öka din lönsamhet genom att en större förståelse för den stora potentialen att bygga och leva sitt varumärke. på varumärket. Den som lyssnar får dessutom oftast en Varumärkestermometer så att man själv snabbt kan bedöma styrkan i sitt varumärke.

 

 

Datum: Fredag 28 augusti
Tid: 08:00-09:00
Plats: Online